top of page
חיפוש
  • רחלי צפרי

מדריך לתכנון המטבח

עודכן: 9 ביוני 2022

אם אתם לפני תכנון של מטבח חדש או מעוניינים בשדרוג המטבח הקיים – הנה שבע נקודות שאתם חייבים להכיר לפני התחלת התכנון. עוד לפני שאתם נעזרים באנשי מקצוע, אני ממליצה לכם בחום, לעשות סדר בצרכים והרצונות שיש לכם ממטבח החלומות שלכם.

אז בואו נצלול פנימה וכך תבואו מוכנים ומדויקים יותר לתהליך.


  1. הגדרת הסגנון – מה הסגנון שלכם? למה את מתחברים? על מה אתם חולמים? אני מזמינה אתכם להיכנס ל- Pinterest שם תוכלו לראות את כל הסגנונות, לקבל השראה ולבדוק מה מוצא חן בעיניכם ומדליק לכם את הניצוץ למטבח החדש שלכם. שחררו את המחשבות או ההשוואות על מה שקורה סביב, במטבח אצל השכנים, החברות או בני המשפחה, תבדקו למה אתם מתחברים, מה אתם אוהבים, מה יעשה לכם נעים, כי המטבח הוא מקום שאנחנו נמצאים בו מרבית היום ולכן חשוב שיהיה מותאם לסגנון שלכם ורק שלכם.

  2. להכין רשימה – אני ממליצה בחום להכין רשימה של כלי הבישול והאפייה במטבח. כמה כלי עזר קיימים במטבח, כמה סטים של כלי אוכל ישנם (צלחות, סכו"ם, כוסות). כמה כלי אחסון יש (קופסאות, צנצנות)? איזה מזון יבש יש לכם ואתם צריכים לאחסן אותו במטבח? כלי אירוח כמו מגשים, כלי הגשה, קנקנים ועוד. מוצרי ניקיון – האם הם במטבח או במקום אחר בבית? איזה מוצרי חשמל יש לכם במטבח (מיקסר, טוסטר, מיקרוגל, מכונת קפה וכן הלאה).

  3. הדינמיקה המשפחתית – מי מבשל במטבח? האם רק את או גם בן/בת זוגך? האם הילדים שלכם גדולים או קטנים? האם הם שותפים במטבח ותרצו שהוא יתאים למידותיהם? האם אתם נוטים לאכול בשולחן של המטבח או פינת אוכל? משטחי העבודה צריכים להיות מותאמים למי שעובד במטבח ולמידותיו או הרגלי העבודה שלו.

  4. מדידה של מוצרי החשמל – סעיף זה רלוונטי גם אם יש לכם מוצרי חשמל קיימים שעוברים איתכם למטבח החדש וגם אם אתם מתכננים לרכוש מוצרי חשמל חדשים. אני ממליצה לעשות רשימה של המידות של כל המוצרים שעוברים איתכם למטבח החדש שלכם כדי שתוכלו לתכנן את המטבח בהתאמה ושלכל מוצר יהיה המקום המדויק שלו. אם אתם קונים מוצרי חשמל חדשים תבקשו מהמוכר את המפרט המדויק לכל מוצר ומוצר. סעיף זה יכול למנוע מכם המון תסכול וכאב לב או עבודה כפולה מיותרת והוצאות כספיות בבניית המטבח.

  5. מידות של המטבח – חובה להגיע עם המידות המדויקות של המטבח כדי שתוכלו לתכנן באופן שהכי קרוב למציאות ותקבלו תמונת מצב ריאלית. במדידות של המטבח אל תשכחו למדוד: רוחב + אורך של החלונות, כולל המיקום והגובה שלהם מהרצפה. מיקום הכיור והברז, גובה השיש הנוכחי (והאם הוא מתאים לכם?) מיקום הארונות והאם הם לא גבוהים או נמוכים לכם?

  6. תקציב – שאלת השאלות שתגדיר ותשליך על המון החלטות בעיצוב מטבח חלומותיכם. לפני שמתחילים לבדוק אנשי מקצוע, מעצבים וכדומה, יש לקיים ישיבת צוות ביתית ולהבין מה התקציב למטבח. שימו לב שהתקציב יכלול: עלות הארונות (חברת המטבחים / נגר) עלות השיש (מחיר שיש הוא בסביבות 1,800 ₪ למטר ומעלה ואם מחפים את הקיר יש לקחת גם את זה בחשבון) עלות הכיור, עלות הברז האם יש לכם תקציב לטוחן אשפה? עלות מוצרי החשמל שרוכשים ואבזור משלים הרשימה הזאת תעזור לכם להימנע מאשליות שווא ואכזבה בתהליך התכנון.

  7. תאורה – בהתאם להרגלים שלכם ושל בני משפחתכם במטבח אנחנו נגזור את תכנון התאורה במטבח כדי שתגיעו לנוחות המרבית ולתאורה המיטבית. תאורת תקרה צריכה לתת מענה לכל אזור המטבח ולכן ספוטים פחות מתאימים כיון שהם נותנים תאורה נקודתית. בעניין תאורת התקרה אני ממליצה על לד צמוד תקרה שמותאם לארונות המטבח, למשל ארונות בצורת האות L נתאים גוף תאורה בצורה זו בצבע 4000K (לבן-צהוב). אם יש לכם קלפה שאתם עומדים מתחתיה המון זמן לצרכים כמו שטיפת כלים או חיתוך ירקות, אני ממליצה לדאוג לפס תאורה מתחת לקלפה או הארון העליון ואפשר לשלב חיישן שמדליק / מכבה ללא מגע יד.


קלפות וחיפוי מיוחדים למטבח
קלפות וחיפוי מיוחדים למטבח

מטבח בסגנון מודרני
מטבח בסגנון מודרני

מטבח מודרני ומיוחד
מטבח מודרני ומיוחד

תכנון תאורה במטבח
תכנון תאורה במטבח

תכנון חלל המטבח בצורה נכונה
תכנון חלל המטבח בצורה נכונה


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page